09/11/2016

Advanced Biomedical Optical Imaging and Data Analysis

Cristina Massoller, investigadora del grup de Recerca de Dinàmica no lineal, Òptica no lineal i Làsers (DNOLL) de la UPC i Meritxell Vilaseca, del Centre de Desenvolupament de Sensors, Instrumentació i Sistemes (CD6 UPC)  coordinen  BE-OPTICAL, un projecte europeu que permetrà desenvolupar noves tecnologies òptiques i fotòniques capaces d’obtenir imatges en les que la resolució supera la barrera imposada per la longitud d’ona de la llum. Això permetrà fabricar instrumental clínic eficaç capaç de diagnosticar precoçment i amb precisió malalties coronàries (generant imatges d’alta resolució que substituiran les tècniques actuals d’impulsos elèctrics), i malalties de l’ull, com ara cataractes, glaucoma i altres patologies de la retina. Les proves experimentals en l’àmbit visual es realitzaran a l’Instituto de Microcirugía Ocular de Barcelona i al Davalor Research Center, a Terrassa. A l’Institut Max Plank d’Alemanya es treballaran in vivo les tècniques d’observació coronària amb ratolins.

BE-OPTICAL compta amb un pressupost de 3,4 milions d’euros i hi participa un equip de vuit centres de recerca, universitats i empreses de cinc països.

Més informació a: http://beoptical.eu/