05/04/2022

Instrument oftalmològic basat en la degradació del reflex corneal per a l'avaluació de la pel·lícula lacrimal

La pel·lícula lacrimal és la primera superfície de l'ull que està en contacte amb l'aire. Quan la seva funció normal és alterada, apareix l'ull sec, una malaltia amb una alta prevalença, de fins a un 30%, i que avui dia requereix nous instruments de diagnòstic. El CD6 ha finalitzat amb èxit el desenvolupament d'un nou sistema per al diagnòstic de l'ull sec, basat en la degradació del reflex corneal, i que ha estat validat en un entorn clínic.

Aquest projecte ha estat cofinançat per la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i compta amb el suport de la Secretaria d'Universitats i Recerca del Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.