19/10/2015

Inauguració del Davalor Research Center (DRC)

Més del 50% de la població té disfunció visual i prop del 10% pateix disfuncions que el limiten. Per exemple, nens amb mal rendiment escolar i/o esportiu, o diagnosticats de Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDAH) podrien, en realitat, tenir problemes de visió, sense que ells ni els seus pares siguin conscients. En aquest context, la companyia Davalor Salud, ha desenvolupat un innovador sistema de diagnòstic visual. El nou servei de salut visual es posa en marxa el Centre d'Investigació i Desenvolupament, àrea d'òptica i visió de Davalor Salud, ubicat a l’edifici Gaia del Campus de Terrassa de la UPC, que s’ha inaugurat el 16 d'octubre.

El Davalor Research Center està format per un extens equip de professionals del camp de l'optometria. De la mateixa manera, s'ha constituït un consell clínic amb experts en l'àrea de la funció visual, compost per nombrosos científics i òptics optometristes, i en el qual col·labora la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), a través del Centre de Desenvolupament de Sensors, Instrumentació i Sistemes (CD6), que és membre del Centre d’Innovació i Tecnologia (CIT UPC) i de la xarxa TECNIO.

La tecnologia de diagnòstic desenvolupada per Davalor Salud consta d'una sèrie de terminals amb les que es poden mesurar 75 paràmetres de la funció visual mitjançant el gaming, un videojoc interactiu en 3D. Molts d'ells no es poden revisar de manera objectiva amb els mètodes tradicionals de mesurament. Gràcies a aquests jocs, que els mateixos usuaris podran triar, es podrà millorar en el diagnòstic de la salut visual i, en cas necessari, corregir-la mitjançant teràpia o entrenament. També, a través d'alguns exercicis, s'oferirà la millora de disfuncions visuals, posant fi a les tradicionals sessions d'exercicis que s'han fet fins ara i que no han resultat accessibles per a la majoria de la població.

Font: UPC Terrassa e-News
www.terrassa.upc.edu